
KONKURS EKOLOGICZNY - TERMIN DO 15 MARCA
Regulamin konkursu ekologicznego
Organizator: Ewa Guz, Aneta Janek, Aneta Flisiak
Konkurs adresowany jest do uczniów klas IV – VIII
Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Abramowie
Cele konkursu:
- Inicjowanie i propagowanie działań proekologicznych w codziennym życiu
- Zainteresowanie społeczności szkolnej problematyką ochrony środowiska
i konsumpcjonizmu - Wprowadzenie zmian w codziennych postawach
- Wzmacnianie umiejętności korzystania z mediów pozwalające młodym osobom skutecznie analizować, oceniać i tworzyć przekazy on-line
- Pobudzanie wyobraźni uczniów oraz ciekawość świata
- Aktywizowanie uczniów przez udział w konkursie
- Rozwijanie umiejętności społecznych oraz współzawodnictwa
Spodziewane efekty:
- Wykształcenie wśród uczniów wrażliwości ekologicznej, świadomości swojej roli w społeczeństwie a także budowanie relacji społecznych
- Ukazanie znaczenia świadomego robienia zakupów, sprzątania czy oszczędzania wody podczas codziennych czynności
- rozwijanie zdolności artystycznych i twórczego myślenia
Udostępnione zostaną propozycje materiałów edukacyjnych dostępnych w formie on-line na stronach https://ekoesperymentarium.pl, https://lekcjezklimatem.pl Materiały edukacyjne - Ministerstwo Klimatu i Środowiska - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Warunki uczestnictwa
Konkurs odbywać się będzie w dwóch kategoriach:
Kat. I i II Uczniowie klas IV – VI
Kat. I i II Uczniowie klas VII - VIII
Kat. I
Zadaniem uczestników będzie wykonanie autorskiej pracy plastycznej. Praca może być wykonana dowolną techniką plastyczną (rysunek, malarstwo, wyklejanka) w formacie A4 lub A3. Tematyka pracy ma dotyczyć edukacji ekologicznej i postaw proklimatycznych
w codziennym życiu. W ocenianiu pracy będzie brana pod uwagę zgodność z tematem, samodzielność wykonania i estetyka.
Kat II
Zadaniem uczestników będzie wykonanie prezentacji multimedialnej dotyczącej edukacji ekologicznej. Prezentacja multimedialna powinna być wykonana w programie Power Point (Microsoft Office lub Microsoft Office 365) i składać się z co najmniej 15 slajdów, max do 25 w tym:
-slajd tytułowy;
-na przedostatnim slajdzie prosimy o podanie źródeł i autorów wykorzystywanych tekstów, rysunków, zdjęć itp.
-na ostatnim slajdzie należy umieścić imię, nazwisko i klasę;
-pracę należy przesłać na adres organizatorów: abramowzsp@gmail.com
Podczas oceny komisja będzie brała pod uwagę następujące kryteria:
- temat ujęły w sposób interesujący i przyciągający uwagę,
- oryginalne ujęcie tematu i ciekawe przemyślenia,
- prace napisane językiem zrozumiałym dla jak najszerszego grona osób, mające walory edukacyjne
- samodzielność wykonania pracy
Termin konkursu:
Czas trwania konkursu i nadsyłania prac do 03 marca 2022 r. Przedłużony do 15 marca
Wyniki zostaną ogłoszone na stronie szkoły.
Przewidziane zostały nagrody i dyplomy.
Zachęcamy do udziału w konkursie.