Tutaj powinien być opis

KONKURS EKOLOGICZNY - TERMIN DO 15 MARCA

Regulamin konkursu ekologicznego 

 

Organizator: Ewa Guz, Aneta Janek, Aneta Flisiak 

Konkurs adresowany jest do uczniów klas IV – VIII  

Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Abramowie 

Cele konkursu: 

  • Inicjowanie i propagowanie działań proekologicznych w codziennym życiu 
  • Zainteresowanie społeczności szkolnej problematyką ochrony środowiska
     i konsumpcjonizmu 
  • Wprowadzenie zmian w codziennych postawach 
  • Wzmacnianie umiejętności korzystania z mediów pozwalające młodym osobom skutecznie analizować, oceniać i tworzyć przekazy on-line 
  • Pobudzanie wyobraźni uczniów oraz ciekawość świata 
  • Aktywizowanie uczniów przez udział w konkursie 
  • Rozwijanie umiejętności społecznych oraz współzawodnictwa 

Spodziewane efekty: 

  • Wykształcenie wśród uczniów wrażliwości ekologicznej, świadomości swojej roli w społeczeństwie a także budowanie relacji społecznych 
  • Ukazanie znaczenia świadomego robienia zakupów, sprzątania czy oszczędzania wody podczas codziennych czynności 
  • rozwijanie zdolności artystycznych i twórczego myślenia 

Udostępnione zostaną propozycje materiałów edukacyjnych dostępnych w formie on-line na stronach  https://ekoesperymentarium.plhttps://lekcjezklimatem.pl Materiały edukacyjne - Ministerstwo Klimatu i Środowiska - Portal Gov.pl (www.gov.pl) 

Warunki uczestnictwa 

Konkurs odbywać się będzie w dwóch kategoriach: 

Kat. I i II Uczniowie klas IV – VI 

Kat. I i II Uczniowie klas VII - VIII 

Kat. I  

Zadaniem uczestników będzie wykonanie autorskiej pracy plastycznej. Praca może być wykonana dowolną techniką plastyczną (rysunek, malarstwo, wyklejanka) w formacie A4 lub A3. Tematyka pracy ma dotyczyć edukacji ekologicznej i postaw  proklimatycznych
 w codziennym życiu. W ocenianiu pracy będzie brana pod uwagę zgodność z tematem, samodzielność wykonania i estetyka. 

Kat II  

Zadaniem uczestników będzie wykonanie prezentacji multimedialnej dotyczącej edukacji ekologicznej. Prezentacja multimedialna powinna być wykonana w programie Power Point (Microsoft Office lub Microsoft Office 365) i  składać się z co najmniej 15 slajdów, max do 25 w tym: 

-slajd tytułowy; 

-na przedostatnim slajdzie prosimy o podanie źródeł i autorów wykorzystywanych tekstów, rysunków, zdjęć itp. 

 -na ostatnim slajdzie należy umieścić imię, nazwisko i klasę; 

-pracę należy przesłać na adres organizatorów: abramowzsp@gmail.com 

Podczas oceny komisja będzie brała pod uwagę następujące kryteria: 

  •  temat ujęły w sposób interesujący i przyciągający uwagę, 
  •  oryginalne ujęcie tematu i ciekawe przemyślenia, 
  •  prace napisane językiem zrozumiałym dla jak najszerszego grona osób, mające walory edukacyjne  
  • samodzielność wykonania pracy 

 

Termin konkursu: 

Czas trwania konkursu i nadsyłania prac do 03 marca 2022 r. Przedłużony do 15 marca

Wyniki zostaną ogłoszone na stronie szkoły. 

Przewidziane zostały nagrody i dyplomy. 

Zachęcamy do udziału w konkursie.